معرفی داروها

معرفی داروها برای انواع بیماری ها

معرفی داروها

معرفی داروها برای انواع بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شاید هنگام داشتن سردرد سراغ مسکن های معروفی همچون پانادول، پانادول و ایبوبروفن بروید. بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده از مجلات معتبر پزشکی، در این مطلب قصد داریم شما را با قرص پانادول، عوارض، طرز مصرف اصولی، قیمت و سایر نکات مهم در مورد این دارو آشنا نماییم.

Ù?رص پاÙ?ادÙ?Ù?

نکاتی راجب پانادول

  • پانادول متعلق به گروهی از داروها است که به عنوان داروهای مسکن (داروهای ضد درد و ضد تب) استفاده می شود.
  • این دارو به سرعت برای بهبود شرایطی نظیر سردرد و استئوآرتریت، و کاهش تب ناشی از عفونت، اثر می کند.
  • پانادول بر خلاف استیل سالیسیلیک اسید(ASA) ، که یک مسکن است، التهاب را کاهش نمی دهد.
  • پانادول به تنهایی و همچنین در ترکیب با داروهای دیگر، برای سرفه، سرما خوردگی و کاهش درد استفاده می شود.
  • پانادول دیگر برای فروش در بسیاری از کشورها تولید نمی شود و استامینوفن جایگزین آن شده است.

چطور باید از این دارو استفاده کنم؟

دوز مصرف در کودکان: دوز پانادول برای کودکان بر اساس اندازه بدن است. معمولاً هر 4 تا 6 ساعت و 10 تا 15 میلی گرم در هر کیلوگرم وزن بدن محاسبه می شود. بیش از 65 میلی گرم بر کیلوگرم نباید در یک دوره 24 ساعته تجویز شود. کودکان نباید بیش از 5 دوز در 24 ساعت مصرف کنند، مگر اینکه توسط پزشک توصیه شود. برای کودکان زیر 6 ماه، با پزشک مشورت کنید.

داروهای مایع کودکان باید با استفاده از دستگاه اندازه گیری دوز، مانند سرنگ دهانی داده شود. این تضمین می کند که به مقدار مناسب از دارو به فرزند خود می دهید. بعضی فرمولاسیون پانادول مایع حاوی غلظت های مختلف پانادول است. بنابراین به غلظت روی برچسب و حجم دوز محاسبه شده، توجه کنید.

دوز مصرف در بزرگسالان: دوز پانادول برای بزرگسالان بین 325 تا 650 میلی گرم هر 4 تا 6 ساعت است. بیش از 4000 میلی گرم در یک دوره 24 ساعته مصرف نکنید. در صورت مصرف قرص ها برای مدت طولانی، دوز توصیه شده برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال 1300 میلی گرم در هر 8 ساعت می باشد.

داروهای پانادول که بدون نسخه تجویز می شوند نباید بیش از 5 روز در یک دوره برای درد و یا بیش از 3 روز در یک دوره برای تب استفاده شود. اگر در یک روز بیش از سه بار نوشیدنی الکلی مصرف کردید، از داروهای پانادول استفاده نکنید زیرا خطر آسیب کبدی افزایش می یابد.

هرگز دو دوز از دارو را باهم مصرف نکنید. اگر یک نوبت دارو را فراموش کردید و نمی دانید بعد از فراموشی چه کاری باید انجام دهید، با پزشک یا داروساز تماس بگیرید.

...

ادامه متن را با کلیک بر روی لینک زیر بخوانید:

قرص پانادول، عوارض، طرز مصرف اصولی، قیمت و نکات مهم

  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • ناهید امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی