معرفی داروها

معرفی داروها برای انواع بیماری ها

معرفی داروها

معرفی داروها برای انواع بیماری ها

بایگانی
  • ۰
  • ۰

بوسپیرون برای درمان اختلالات اضطراب یا در درمان کوتاه مدت علائم اضطراب استفاده می شود. بوسپیرون هم چنین گاهی برای درمان علائم سندرم پیش از قاعدگی استفاده می شود. در این مطلب شما را با همه نکات پیرامون این قرص آشنا می کنیم.

چگونه باید استفاده شود؟

بÙ?سپÛ?رÙ?Ù?

نام تجاری: بوسپار

بوسپیرون به شکل قرص خوراکی وجود دارد و معمولا دو یا سه بار در روز مصرف می شود. دستورالعمل ها را دقیقا طبق برچسب دارو دنبال کنید و هر بخشی را که متوجه نشدید از پزشک یا داروسازتان بپرسید تا برایتان توضیح دهند. بوسپیرون را دقیقا طبق دستور مصرف کنید، بیشتر یا کمتر یا طولانی تر از زمان تجویز شده توسط پزشک مصرف نکنید.

حتی اگر احساس می کنید خوب شده اید، به مصرف بوسپیرون ادامه دهید. بدون صحبت با پزشکتان، مصرف بوسپیرون را قطع نکنید، به ویژه اگر تاکنون دوزهای زیادی از دارو را در مدت زمان طولانی مصرف کرده اید. پزشکتان احتمالا مقدار مصرف را به تدریج کاهش خواهد داد. این دارو باید به طور مرتب برای چند هفته مصرف شود تا تاثیر کامل آن احساس شود.

مقدار مصرف

  • دوز پیشنهادی برای شروع روزانه 15 میلی گرم است
  • در فاصله ی 2 تا 3 روز، مقدار مصرف ممکن است به 5 میلی گرم در روز، برحسب نیاز، افزایش یابد
  • حداکثر دوز روزانه نباید از 60 میلی گرم در روز بیشتر باشد
  • در آزمایش های بالینی دوزهای تقسیم شده 20 میلی گرم تا 30 میلی گرم در روز معمولا به کار گرفته می شوند

دسترسی زیستی بوسپیرون زمانی که با غذا مصرف شود در مقایسه با حالت گرسنگی افزایش می یابد. در نتیجه بیماران باید بوسپیرون را طبق روش ثابتی مصرف کنند؛ یا همیشه بدون غذا یا همیشه همراه با غذا.

اگر یک دوز را فراموش کردم، چه باید بکنم؟

بلافاصله پس از یادآوری، آن را مصرف کنید؛ اما اگر 4 ساعت تا مصرف دوز بعدی است، دوز فراموش شده را رها کرده و طبق برنامه ی مصرف منظم خود پیش روید. برای جبران وعده ی از دست رفته، دو قرص نخورید.

...

برای مطالعه ادامه متن به لینک زیر رجوع نمایید:

قرص بوسپیرون –عوارض، طرز مصرف اصولی و نکات مهم دیگر

  • ۹۸/۰۴/۳۱
  • ناهید امیری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی